Původ vína je naprosto zásadní informace a při vývozu moravských vín do USA je propagace regionu Jižní Moravy (potažmo celé ČR) velmi důležitá – snažíme se americké zákazníky naučit pít, tedy vyhledávat, vína z České republiky. Rychlá a jednoduchá orientace v široké nabídce vín je důležitá.
Proto velmi vítáme iniciativu Vinařského fondu a Svazu vinařů, která přichází s unifikující kapsle označující víno z ČR vycházející z velmi zdařilého loga „Vína z Moravy, vína z Čech“. Prezentace vín (a to nejen v amerických vinotékách) je často formou uložení ve vinných “racích”, kde lahve leží, jsou zasunuty a zákazník z nich vidí jen hrdlo s kapslí.
Klub Sommeliérů sám zvažoval vytvoření vlastní kapsle, která by reprezentovala vína z České republiky v USA, a proto velmi oceňuje, že toto řešení přišlo samo z organizací, které jsou k tomu určeny.
Díky a na zdraví!